Wednesday, May 19, 2010

Kepala Otak

Dalam topik 'Temujanji Sempurna' aku ada sentuh pasal membuang huruf 'D' di dahi - 'D' untuk Desperation atau terDesak.

Apa yang aku mencarut?

Untuk seorang lelaki berjaya memikat seorang perempuan, dia perlu melalui 4 fasa:

1. Pengenalan 2. Tarikan 3. Keselesaan 4. Godaan

Daripada proses pertama membuka mulut untuk berkenalan, sehinggalah membuka apa-apa yang patut dan yang tak patut untuk tarikan (cth: membuka pintu Mercedes Benz CLS350 untuk gadis 20 tahun lebih muda gaya Dr. Che' Rozmey). Menunjukkan sedikit vulnerability (maaf aku tak ada kamus Dewan Bahasa sekarang). Dan godaan.

Fasa-fasa itu tak boleh tak dipatuhi, juga dilangkaui. Penat-penat lalui fasa 1 dan 2, kerana 'D' ada yang mengabaikan 3 dan mahu terus ke 4 - undang BENCANA atau GAGAL.

Si lelaki berpenat lelah memerah daya dan connection etc untuk nombor telefon si gadis. Bersusah payah memikat dengan gaya seorang Raja Biawak sejati, dengan charm, sense of humor dan segala helah dalam buku teks. Tapi bila sampai proses mendalami diri masing-masing, menunjukkan sedikit kelemahan disebalik ke'macho'an, proses menjadi manusia (blah-blah-blah) - si lelaki terburu-buru hendak menggoda atau memiliki - si gadis akan, sebut bersama-sama aku, LARI!

Perempuan CANTIK bagaikan seekor ANJING...

Terkejut? Tunggu aku habis cakap.

Bagaikan seorang budak kecil yang hendak menangkap rama-rama. Berhati-hati, perlahan-lahan dia menghampiri, tapi bila sudah di depan mata dan difikirnya rama-rama akan jatuh ke dalam tangan - si budak akan terburu-buru, terDesak, dan rama-rama akan sedar lalu TERBANG.

Anjing tidak dapat melihat seperti kita manusia. Mata anjing hanya melihat warna-warna tertentu. Bila kita berdepan dengan anjing dan kita takut, badan kita akan kelihatan merah pada mata anjing. Merah bermakna bahaya, dan anjing akan bertindakbalas pada bahaya, anjing datang menyerang - it'll bite.

Perempuan cantik ada radar anjing. Mereka dikejar dan dihampiri begitu ramai lelaki. Dan mereka secara semulajadi, melalui pengalaman atau kemahiran, memiliki radar itu untuk memilih pasangan yang sesuai - memisahkan yang jantan dari yang pondan.

Jika terpampang huruf 'D' di dahi si lelaki malang (atau bodoh) itu, nescaya si gadis akan meng'gigit' - percayalah.

SHE WILL BITE YOU IN YOUR A$$!

Bagaimana nak buang huruf 'D' itu? Aku ingat kau taknak tanya. Lain kali pulak.

Your friend,

JD

2 comments:

  1. blog walking...
    great tips 4 guys out there...
    as far as a girl is concerned, we sometimes overlooked...

    ReplyDelete